تعریف مدیریت سود و اهمیت آن
  • ادبیات و مبانی نظری
  • محمدی
  • 1396/11/15
  • 8568
تعریف مدیریت سود و اهمیت آن

 

مدیریت سود و اهمیت آن

 

سود یکی از مهمترین منابع برای ارزیابی عملکرد واحد اقتصادی و شاخصی مناسب برای تصمیمات سرمایه­گذاران به حساب می­آید (کردستانی، 1389). در متون تحقيقي تعاريف مختلفي از مديريت سود انجام شده است. مديريت سود وقتي است كه مديران قضاوت خويش را در گزارشگري مالي و در نحوه ثبت و گزارش مبادلات بصورتي وارد نمايند كه تغييري در محتواي گزارش هاي مالي صورت داده، يا برخي از سهامداران را نسبت به عملكرد اقتصادي شركت گمراه نمايند و يا بر معيارها و پيامدهاي قراردادي كه وابسته به ارقام حسابداري گزارش شده اند تاثيرگذارند(نيكومرام، 1388).

امروزه مدیریت سود یکی از موضوعات بحث­برانگیز و جذاب در پژوهش­های حسابداری است، به دلیل اینکه سرمایه­ گذاران به­عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم­گیری به رقم سود توجه خاصی دارند (نوروش و همکاران،1384). در ادبیات حسابداری سه روش برای مدیریت سود وجود دارد: حسابداری متقلبانه، مدیریت سود تعهدی و دستکاری فعالیت­های واقعی، که مشهورترین روش­ها برای مدیریت سود، مدیریت تعهدی سود و دستکاری فعالیت­های واقعی می­ باشند(گانی[1]، 2005).

 

 ------------------------------------------------------------

 برای دریافت مقالات و مطالب در رابطه با مدیریت سود می توانید به پایگاه منابع پادعلم مراجعه نمایید.

 

 

تعریف مفهومی و عملیاتی (نحوه اندازه گیری) مدیریت سود واقعی   دریافت فایل

 

تعریف مفهومی و عملیاتی (نحوه اندازه گیری) مدیریت سود تعهدی  دریافت فایل

 

ادبیات و مبانی نظری مدیریت سود    دریافت فایل

 

پیشینه پژوهش داخل کشور در حوزه مدیریت سود   دریافت فایل

 

پیشینه پژوهش خارج از کشور در حوزه مدیریت سود  دریافت فایل

 

 ------------------------------------------------------------

 

به مطلب بالا امتیاز دهید

و پیشنهاداد و نقطه نظرات خود را در خصوص مطلب بالا برای ما ارسال نمایید.

5از 5براساس 21 رای
0 ثبت نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز