• محمدی
  • 15 بهمن
  • 5989
اهرم مالی
يكي از مسائل اساسي در مديريت مالي انتخاب اهرم براي شركت هاست. اينكه چه مقدار بدهي بايد در پرتفوي مالي گنجانده شود يكي از مدل هاي ساختار سرمايه براساس فرضيات منتقدانه اي است كه مديران شركت هاي سهامي بزرگ با اشاعه و بسط مالكيت سعي در بهتر نمودن منافع مالكان را دارند.
  • محمدی
  • 15 بهمن
  • 4456
کیفیت حسابرسی
كيفيت حسابرسي پديده اي چند بعدي و ذاتاً غيرقابل مشاهده بوده و داراي ويژگي مجردي نيست كه بتوان با اندازه‌گيري آن عنوان كرد كه حسابرسي انجام گرفته داراي كيفيت است. انجمن گزارش مالي انگلستان(2008) چهار عامل اصلي كه در بردارنده كيفيت حسابرسي است را شامل موارد زير بيان كرده است:
  • محمدی
  • 15 بهمن
  • 3445
ارزیابی عملکرد
ارزيابي عملكرد شركت ها از مهمترين موضوعات مورد توجه سرمايه گذاران، اعتباردهندگان، مديران و دولت ها مي باشد. در عمل معيارهاي مختلفي براي ارزيابي عملكرد وجود دارد. برخي از اين معيارها مبتني بر مدل هاي حسابداري و گروهي مبتني بر مدل هاي اقتصادي است.
سیستم اطلاعات حسابداری
بخش عمده اطلاعاتي كه در سازمان‌ها جهت تصميم‌گيري مديران مورد نياز است، اطلاعات مالی مي‌باشد. يك سيستم اطلاعاتي حسابداري خوب ضمن ارائه گزارشها و اطلاعات كارا و سودمند،‌ به عنوان بازوي توانمند مديريت مي‌تواند مورد نظر قرار گيرد
سیستم برنامه ریزی منابع بنگاه(ERP)
سیستم برنامه ریزی منابع سازمان تمام بخشهای شرکت را از طریق جریانی از اطلاعات به یکدیگر مرتبط می سازد و شرکت را در بخشهای مختلف، از به کارگیری نرم افزارهای مختلف که با یکدیگر ارتباط موثر و همگام با زمان ندارند، بی نیاز می سازد.
مبانی نظری سیستم بهايابي بر مبناي فعاليت زمانگرا
هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگرا، اساساً بر مبناي محرك زمان بنا شده است و مراحل اجرايي آن نسبت به مراحل روش بهايابي بر مبناي فعاليت متفاوت است. سيستم بهايابي مبتني بر فعاليت زمانگرا (TDABC) بر خلاف سيستم بهايابي بر مبناي فعاليت(ABC) در مرحله اول فعاليت‌ها را شناسايي نمي كند
مراحل پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت
هر پروژه ABC یک طرح پیاده سازی واقعی سازمانی است که شامل بیشتر یا تمام هفت مرحله ذیل می باشد. هر چند لزوما نه به ترتیب آنچه در نمایه شماره 1 به نمایش درآمده است. گاهی اوقات مرحله تجزیه و تحلیل فعالیت ها قبل از مرحله تحلیل منابع، کامل و گاهی تحلیل منابع ابتدا و ممکن است به طور همزمان انجام شوند.
تعریف هزینه یابی بر مبنای فعالیت و اهمیت آن
سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت را می توان به عنوان روشی تعریف کرد که هزینه ها، فعالیت ها، عملکرد موضوع بها و منابع را بر مبنای رابطه علت و معلولی اندازه گیری می نماید. موضوع تعیین بها، فعالیت ها را و فعالیت ها منابع را مصرف می کنند. منابع بر مبنای استفاده فعالیت ها از آنها به فعالیت ها و هزینه های فعالیت به نسبت استفاده موضوع بها از فعالیت¬ها به موضوع تعیین بها (خروجی) تخصیص می یابد(کوکینز،2011).
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز