نتایج: 5
پیشینه مطالعات داخل کشور (از سال 1399 الی 1402) در حوزه رقابت در بازار محصول - فایل word
نشریه: پادعلم
سال: - 1402
زبان: فارسی
صفحات: 24
رتبه: علمی - ترویجی
کلید واژه: پیشینه پژوهش رقابت در بازار محصول,پیشینه داخلی رقابت در بازار محصول
در این نوشتار، به بررسی مطالعات انجام شده داخل کشور در حوزه رقابت در بازار محصول از سال 1399 الی 1402 پرداخته شده است.


* فرمت فایل: WORD
مطالعات انجام شده داخل کشور در حوزه رقابت در بازار محصول - فرمت word

عنوان.........................................................................................................شماره صفحه


مطالعات انجام شده داخل کشور........................................................................2
منابع و ماخذ......................................................................................................19
برخی از منابع مورد استفاده

اسکو، وحید و قزلسفلو، محمدعلی و کردکتولی، رضا،(1402) ،بررسی نقش تعدیل کننده رقابت در بازار محصول در سطح صنعت بر اثر تنوع جنسیتی هیئت مدیره بر عملکرد پایداری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،ششمین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری،تهران

شاکری، جمیله و برادران حسن زاده، رسول،(1402)،ارتباط بین رقابت در بازار محصول و کارآیی سرمایه گذاری نیروی انسانی ، فصلنامه چشم انداز حسابداری و مدیریت، دوره: 6، شماره: 83

محمودزاده، میثم،(1402)،بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خوانایی گزارشگری مالی،کنفرانس ملی چالش ها و راهکارهای نوین در مدیریت، حسابداری و صنعت بیمه،اردبیل

رادکفترودی، حسین،(1402)،تاثیر حاکمیت شرکتی بر مدیریت سود با در نظر گرفتن نقش رقابت در صنعت و رقابت در بازار محصول،یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی

معماری، نرجس و احمدی، سید محسن،(1402) ،اثر رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی شرک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ،فصلنامه چشم انداز حسابداری و مدیریت، دوره: 6، شماره: 80

بحری، سجاد و جهانگیری، حامده،(1402)،تاثیر تعدیلی مالکیت مدیریتی بر ارتباط بین رقابت در بازار محصول بر اساس شاخص هرفیندال هیرشمن و هزینه سرمایه سهام، فصلنامه مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دوره: 6، شماره: 1

مولائی، محمداسماعیل و مرادزاده، مراد،(1402)،تاثیر مالکیت مدیریتی بر رابطه میان رقابت در بازار محصول و ریسک سقوط قیمت سهام،اولین کنفرانس بین المللی توانمندی مدیریت، مهندسی صنایع، حسابداری و اقتصاد،بابل

شیره زاده، جلال و ابراهیمی قادی، امین،(1402)،اثر تعدیلی ویژگی های مدیریت بر رابطه ریسک شرکت و رقابت در بازار محصول شرکت های بورس اوراق بهادار تهران فصلنامه راهبرد مدیریت مالی، دوره: 11، شماره: 2
ادبیات و مبانی نظری رقابت در بازار محصول - فایل word
نشریه: پادعلم
سال: - 1401
زبان: فارسی
صفحات: 38
رتبه: علمی - ترویجی
کلید واژه: مبانی نظری رقابت در بازار محصول,ادبیات تحقیق رقابت در بازار محصول
در این نوشتار، به بررسی ادبیات و مبانی نظری رقابت در بازار محصول پرداخته شده است.

مباحثی از قبیل مفهوم رقابت در بازار محصول، رابطه رقابت در بازار محصول و کارایی سرمایه گذاری، رابطه رقابت در بازار محصول و سرمایه فکری، رقابت در بازار محصول و کیفیت سود، رقابت در بازار محصول و عملکرد مالی، رقابت در بازار محصول و هزینه نمایندگی، رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه و .... مورد بحث قرار گرفته است.

فرمت فایل : word
فهرست مطالب


مفهوم رقابت در بازار محصول.........................................................................3
رابطه رقابت در بازار محصول و کارایی سرمایه گذاری.......................................4
رابطه رقابت در بازار محصول و نگهداشت وجه نقد..........................................7
رابطه رقابت در بازار محصول، سود تقسیمی و حاکمیت شرکتی........................9
رقابت در بازار محصول و سرمایه فکری............................................................11
رقابت در بازار محصول و عدم تقارن اطلاعاتی.................................................12
توانایی مدیریت و رقابت در بازار محصول......................................................14
دوگانگی مدیر عامل و رقابت در بازار محصول..................................................15
تاثیر رقابت در بازار محصول بر نرخ موثر مالیاتی..............................................16
رقابت در بازار محصول و هزینه تامین مالی.....................................................18
رقابت در بازار محصول و کیفیت سود.............................................................20
رقابت در بازار محصول و تمکین مالیاتی.........................................................22
دیدگاه های رابطه مدیریت سود و رقابت در بازار محصول...............................24
رقابت در بازار محصول و عملکرد مالی..............................................................25
رقابت در بازار محصول و دوگانگی مدیرعامل....................................................26
رقابت در بازار محصول و ریسک پذیری سرمایه گذاران....................................28
رقابت در بازار محصول و هزینه نمایندگی........................................................29
رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه...........................................................29
رقابت در بازار محصول و ساختار سرمایه........................................................30
منابع فارسی..................................................................................................32
منابع انگلیسی...............................................................................................35

برخی از منابع مورد استفاده

منابع فارسی
ابراهیمی، سیدکاظم؛ بهرامی نسب، علی؛ پروانه، صدیقه.(1397). تاثیر رقابت در بازار محصول بر ریسک پذیری سرمایه گذاران. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی. سال دهم شماره 40، صص 171-186

اکبری، محسن؛ فرخنده مهسا؛ ایاغ، زهرا (۱۳۹۸). بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر عملکرد مالی با تعدیل کنندگی کیفیت افشای اطلاعات: شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مدیریت دارایی و تأمین مالی ۷(۱)، ۴۴-۲۹

بحری ثالث، جمال؛ پاک مرام، عسگر؛ قادری، قدرت.(1397). تبیین رابطه رقابت در بازار محصول با مدیریت سود شرکت ها. حسابداری مدیریت، سال یازدهم، شماره 38، صص 15-26

حبیبی، علی؛ زیاری، آرزو.(1399). بررسی رابطه میان مدیریت استعداد، سرمایه فکری و رقابت در بازار محصول. مدیریت بازاریابی. شماره 49، صص 74-83

رازمنش، فاطمه.(1401). رقابت در بازار محصول و نگهداشت وجه نقد با تاکید بر نقش تعدیلگری چرخه تجاری. فصلنامه چشم انداز حسابداری و مدیریت. دوره 5، شماره 56، صص 18-30

رحمانیان، عبدالرسول؛ سلکی، سجاد.(1400). بررسی تاثیر نقش میانجی رقابت دربازار محصول و ساختار سرمایه بر رابطه بین دوگانگی مدیرعامل و عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. توسعه و سرمایه، دوره ششم، شماره 2، صص 226-201

رده، توران؛ شیری، اسماعیل.(1400). مطالعه رابطه احتمال ورشکستگی و اجتناب مالیاتی با نقش متغیر تعدیل گر رقابت در بازار محصول. چشم انداز حسابداری و مدیریت. دوره 4، شماره 42، صص 84-97

Boubaker, S., Dang, V. A. & Sassi, S. (2021). “Competitive Pressure and Firm Investment Efficiency: Evidence from Corporate Employment Decisions.” European Financial Management, in press

Gokalp, O. N., Lee, S. H., & Peng, M. W. (2017). “Competition and corporate tax evasion: An institutionbased view.” Journal of World Business, 52, 258–269.


Grullon, G., Michaely, R., (2012). The impact of product market competition onfirm’ payout policy. Available at WWW.SSRN.COM

Gunasekarage, A., Luong, H., Truong, T.T. (2020). Growth and market share matrix, CEO power, and firm performance. Pacific-Basin Finance Journal, 59, 101257. https://doi.org/10.1016/j.pacfin.2019.101257

Guo, Y., Jung, B., Yang, S.Y. (2015). Product market competition and earnings quality: A nonlinear relationship. American Accounting Association Annual Meeting and Conference on Teaching and Learning in Accounting, August 6-10, New York.
پیشینه پژوهش خارج از کشور (از سال 2010 الی 2022) در حوزه رقابت در بازار محصول - فایل word
نشریه: پادعلم
سال: - 1401
زبان: فارسی
صفحات: 14
رتبه: علمی - ترویجی
کلید واژه: پیشینه خارجی رقابت در بازار محصول,مطالعات خارجی در حوزه رقابت بازار محصول
در این نوشتار، به بررسی مطالعات انجام شده خارج از کشور در حوزه رقابت در بازار محصول از سال 2010 الی 2022 پرداخته شده است.


* زبان متن: فارسی

* فرمت فایل: WORD
مطالعات انجام شده خارج از کشور در حوزه رقابت در بازار محصول- فرمت word

عنوان.........................................................................................................شماره صفحه

مطالعات انجام شده خارج از کشور....................................................................2
منابع و ماخذ.....................................................................................................11
برخی از منابع مورد استفاده

Almeida, J and Dalmácio, F. (2015), "The Effects of Corporate Governance and Product Market Competition on Analysts'bForecasts", Evidence from the Brazilian Capital Market, The International Journal of Accounting. 50:PP. 16-339.

Amini, Shahram and Kumar, Raman and Shome, Dilip K., Product Market Competition and Corporate Investment: An Empirical Analysis (April 11, 2022). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3191475 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3191475


Boubaker, S. , Saffar, W. & Sassi, S. (2017). Product market competition and debt choice. Journal of Corporate Finance, Accepted manuscript, Available at: www. sciencedirect. com

Cheng, P, Man Paul, Y., and Cheong, H, (2016), "The Impact of Product Market Competition on Earnings Quality", Accounting and Finance, 53, PP. 137-162

Chou, J., NG, L., Sibilkov, W., Wang, Q., (2011). Product market competition andcorporate governance. Review of Development Finance, 1, 114-130

Chu, V.T., Pham, T.H.L. (2021). Zero leverage and product market competition. SN Business & Economics,Springer, 1(4), 1-18.

Garkaz, M. & Mostafavi Makrani, S.V. (2019). Political connections and cost stickiness: The moderating role of product market competition. SMART Journal of Business Management Studies, 1 (15): 40-49.

Griffin, Y. & Sun, L. (2017). The Relationship between Product Market Competition and Capital Structure in Chinese Listed Firms", International Review of Financial Analysis, Vol. 20, pp. 41-51.
پیشینه مطالعات انجام شده داخل کشور در حوزه رقابت در بازار محصول - فایل word
نشریه: پادعلم
سال: - 1401
زبان: فارسی
صفحات: 20
رتبه: علمی - ترویجی
کلید واژه: پیشینه داخلی رقابت در بازار محصول,مطالعات داخلی رقابت در بازار محصول
در این نوشتار، به بررسی مطالعات انجام شده داخل کشور در حوزه رقابت در بازار محصول از سال 1393 الی 1400 پرداخته شده است.


* فرمت فایل: WORD
مطالعات انجام شده داخل کشور در حوزه رقابت در بازار محصول - فرمت word

عنوان.........................................................................................................شماره صفحه


مطالعات انجام شده داخل کشور........................................................................2
منابع و ماخذ......................................................................................................15
برخی از منابع مورد استفاده

ابراهیمی، محمد و قدمی، فرانک،1400،نقش شفافیت مالی، مقایسه پذیری صورت‌های مالی و رقابت در بازار محصول در میزان تاثیر شکاف مالیاتی بر کارایی سرمایه گذاری شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،اولین کنفرانس بین المللی جهش علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری،ساری

احمدپور، احمد و فرمانبردار، مریم،1394،بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و رقابت بازار محصول،https://civilica.com/doc/1440433

اسماعیل زاده آملی، مریم،1400،بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و اجتناب مالیاتی شرکت‌ها: نقش سودآوری و حاکمیت شرکتی،چهارمین همایش بین المللی دانش و فناوری هزاره سوم اقتصاد ، مدیریت و حسابداری ایران،تهران

آقاجانی، حبیب و اکبرپور، سعید،1399،تاثیر عدم اطمینان اقتصادی بر ارتباط بین رقابت بازار محصول و بهره وری سرمایه،پنجمین کنفرانس ملی اقتصاد ، مدیریت و حسابداری،اهواز

باقری، رقیه و عباسی موصلو، خلیل،1398،بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول، قدرت مدیرعامل و نوآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،نهمین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت و حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی،شیراز،

برادران حسن زاده، رسول و ابیضی، عیسی و نامور، رامین،1398،تاثیر ارتباطات سیاسی بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت با تاکید بر رقابت بازار محصول،https://civilica.com/doc/1016159

برزگر، قدرت اله و طالب تبارآهنگر، میثم و اصابت طبری، عصمت،1393،بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود (مورد مطالعه: شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران)،https://civilica.com/doc/1211883

بیگ مرادی، مینا و پذیرش، المیرا و یزدانی احمدآبادی، عارفه و خدامی‌پور، احمد،1400،بررسی اثر رقابت در بازار محصول بر تصمیمات سرمایه گذاری شرکت،چهارمین کنفرانس بین المللی سالانه تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری،تهران

پله، مولود و پیروتی، فرهاد،1399،بررسی تاثیر فرصت رشد و نوسانات جریانات وجه نقد بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت مالیات شرکت در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،چهارمین همایش بین المللی وهفتمین همایش ملی مدیریت وحسابداری ایران،همدان

جاویدی دیزج، اکبر و شیخی گرجان، مینا و آقاجانی، وحدت،1398،بررسی رابطه بین کیفیت اطلاعات حسابداری و رقابت در بازار محصول با تاکید بر نقش ریسک بازار سهام در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،https://civilica.com/doc/1017596

و ....
تعریف مفهومی و عملیاتی رقابت در بازار محصول - فایل word
نشریه: پادعلم
سال: - 1399
زبان: فارسی
صفحات: 2
رتبه: علمی - ترویجی
کلید واژه: تعریف رقابت بازار محصول,نحوه اندازه گیری رقابت در بازار محصول
در این نوشتار، به بررسی تعریف مفهومی و عملیاتی (نحوه اندازه گیری ) متغیر رقابت در بازار محصول پرداخته شده است.


* فرمت فایل: WORD
مواردی از قبیل نام متغیر، نماد متغیر، تعریف مفهومی رقابت در بازار محصول ؛ نحوه اندازه گیری رقابت در بازار محصول, منبع گردآوری داده ، منابع و ماخذ را شامل می شود
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز