نتایج: 1
ادبیات و مبانی نظری مدیریت سود( مدیریت سود تعهدی و مدیریت واقعی سود)- فایل word
نشریه: پادعلم
سال: - 1397
زبان: فارسی
صفحات: 33
رتبه: علمی - ترویجی
کلید واژه: مبانی نظری مدیریت سود,ادبیات تحقیق مدیریت واقعی سود
در این نوشتار، به بررسی ادبیات و مبانی نظری در زمینه مدیریت سود( مدیریت سود تعهدی و مدیریت واقعی سود) پرداخته شده است. مباحثی از قبیل تعریف مدیریت سود، روش های انجام مدیریت سود، مدیریت سود واقعی، نظریه های مدیریت سود، انگیزه های مدیریت سود، مدل های اندازه گیری مدیریت سود .... مورد بحث قرار گرفته است.


* فرمت فایل: WORD
فهرست مطالب
تعریف مدیریت سود...................................................................................................3
روش های انجام مدیریت سود....................................................................................4
مدیریت سود از طریق دستکاری فعالیت های واقعی (مدیریت سود واقعی).... 4
مدیریت سود از طریق دستکاری اقلام تعهدی (مدیریت حسابداری سود)......... 5
تاثیر انواع مدیریت سود(مدیریت سود تعهدی و مدیریت واقعی سود) بر یکدیگر......6
مدیریت سود واقعی...................................................................................................7
نظریه های مدیریت سود............................................................................................8
انگیزه های مدیریت سود............................................................................................11
انگیزه های بازار سرمایه...............................................................................................11
انگیزه های قراردادی...................................................................................................12
انگیزه های مالیاتی....................................................................................................13
انگیزه های سیاسی...................................................................................................14
انگیزه های شخصی....................................................................................................14
مدل های اندازه گیری مدیریت سود..........................................................................14
الف) مدل های مدیریت سود واقعی..........................................................................15
ب) مدل های مدیریت سود تعهدی...........................................................................16
ج) مدل های اقلام درآمد اختیاری..............................................................................20
انواع مدیریت سود: مدیریت سود فرصت طلبانه و مدیریت سود کارا........................20
اشکال مدیریت سود.................................................................................................23
نقش اقلام تعهدی در مدیریت سود.........................................................................25
تحلیل رابطه بدهی و مدیریت سود...........................................................................25
منابع فارسی.............................................................................................................27
منابع انگلیسی.......................................................................................................30

برخی از منابع


منابع فارسی
 ابراهیمی کردلر، علی؛ ذاکری، حامد (1388). بررسی مدیریت سود با استفاده از فروش دارایی ها، تحقیقات حسابداری (3): 135-122
 انصاری، عبدالمهدی؛ افشا، مجتبی، ابراهیمیان، محمد رضا(1392). بررسی تاثیر مدیریت سود بر توانایی پیش بینی اقلام تعهدی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. از دیدگاه کیفیت سود. مجله دانش حسابداری، سال چهارم؛ شماره 12، صص 133-153
 باغومیان، رافیک؛ محمدی، حجت، طاهری، منصور(1396). رکود اقتصادی و مدیریت سود.فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت. سال دهم؛ شماره 32، صص: 29-41
 بهار مقدم، مهدی، کوهی علی (1389). بررسی نوع مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دانش حسابداری؛ شماره دو، صص 75-93
 پورحیدری، امید؛ افلاطونی، عباس (1385). بررسی انگیزه های هموارسازی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 44
 پورحیدری، امیر؛ همتی، داود (1383). اثر قراردادهای بدهی، هزینه های سیاسی، طرح های پاداش و مالکیت بر مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 36
 ثقفی ، علی ، پوریا نسب ، امیر ، نظریه ي مدیریت سود ، فصلنامه تحقیقات حسابداري و حسابرسی ، شماره 6 ،تابستان 1389،ص 34-53
 حاجیها، زهره؛ چناری، حسن (1392). مطالعه تاثیر انگیزه مدیران ارشد بر خلق ثروت(ارزش افرینی) برای سهامداران. فصلنامه علمی- پژوهشی دانش سرمایه گذاری، سال دوم، شماره 5، صص 98-81
 حسینی، نیره سادات؛ غلامی جمکرانی، رضا(1396).تحلیل محتوای پژوهش های مدیریت سود. فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، سال دهم، شماره 35، صص 91-105
 خوش طینت، محسن؛ خانی، عبدا...(1382). مدیریت سود و پاداش مدیران: مطالعه جهت شفاف سازی اطلاعات مالی، مجله مطالعات حسابداری، شماره 3
 دستگیر، محسن؛ رستگار، مجید (1390). بررسی رابطه بین کیفیت سود(پایداری سود) اندازه اقلام تعهدی و بازده سهام با کیفیت اقلام تعهید، پژوهش های حسابداری مالی، شماره یک، صص 1-20
 رهنمای رودپشتی، فریدون؛ رضایی صادق؛ صالحی؛ اله کرم(1393). ارزیابی توانایی و تبیین مدل های اقلام تعهدی اختیاری و مدل درآمد اختیاری برای کشف مدیریت سود. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی، سال ششم، شماره 23، صص 17-40
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز