مروری بر ادبیات و مبانی نظری
پاداش مدیریت
فهرست مطالب
تعریف پاداش مدیریت.............................................................................................................3
فرضیه پاداش مدیریت.............................................................................................................3
مقایسه فرضیه طرح پاداش در ایران و سایر کشورها...............................................................4
سابقه شکل گیری طرح های پاداش.........................................................................................5
انواع طرح های پاداش.............................................................................................................5
طرح های پاداش کوتاه مدت...................................................................................................5
طرح های پاداش بلندمدت.....................................................................................................6
قراردادهای پاداش مبتنی بر سود.............................................................................................6
اهمیت پاداش مدیران از نگاه محققان پیشین.......................................................................7
رابطه پاداش مدیران و نظارت خارجی....................................................................................11
رابطه پاداش مدیریت و ارزیابی عملکرد...................................................................................13
رابطه نظام پاداش و بهره وری................................................................................................14
راهکارهای ایجاد انگیزش برای عملکرد مطلوب مدیریت و جایگاه مکانیزم پاداش..................15
نقش پاداش مدیران در تامین منافع مالکان.........................................................................17
عوامل موثر بر عدم کارایی قراردادها و طرح های پاداش مدیریت..........................................18
منابع فارسی...........................................................................................................................21
منابع انگلیسی........................................................................................................................23
پاداش به جبران خدمتی که فرد در سازمان متحمل می شود، در ازای وقت و نیرویی که او در سازمان و بخاطر نیل به اهداف سازمان صرف می کند و به تلافی خلاقیت و ابتکارات وی برای یافتن و بکارگیری رویه ها و روش های کاری جدیدتر و بهتر اطلاق می شود(جاپلقیان، 1389). بر مبنای ماده 134 قانون تجارت مصوب 1347، در صورتی که در اساس نامه پیش بینی شده باشد، مجمع عمومی می تواند مطابق با ماده 241 همین قانون، نسبت معینی از سود خالص سالیانه شرکت را به عنوان پاداش به اعضای هیات مدیره تخصیص دهد؛ با این شرط که میزان پاداش در نظر گرفته شده برای مدیران نباید در شرکت های سهامی عام از 5 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت می شود و در شرکت های سهامی خاص از 10 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت می شود تجاوز کند.......
---------------------------------------------------------------------------
برای دریافت فایل کامل ادبیات و مبانی نظری پاداش مدیریت
به پایگاه منابع علمی حسابداری پادعلم مراجعه نمایید.
-----------------------------------
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.