مروری بر ادبیات و مبانی نظری
هزینه نمایندگی
فهرست مطالب
مفهوم هزینه نمایندگی و نحوه شکل گیری آن
پس از آغاز انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم و با توسعه شرکتهای سهامی، انبوه سرمايه گذارانی به وجود آمدند، که در اداره واحدهای اقتصادی مورد مشارکت خود نقش مستقیمی نداشتند و از طريق انتخاب هیأت مديره و نظارت بر آنها، بر اداره واحد اقتصادی خود، همت میگماردند. حاصل اين فرآيند تفکیک مالکیت از مديريت شرکتها بود. جدايی مالکیت منجر به پیدايش تئوری نمايندگی شد. اين تئوری مربوط به موردی است که يک نفر (مالک) مسئولیت تصمیمگیری در خصوص توزيع منابع مالی و اقتصادی و يا انجام خدمتی را طی قرارداد مشخصی به شخصی ديگر(کارگزار) واگذار مینمايد.....
---------------------------------------------------------------------------
برای دریافت فایل کامل ادبیات و مبانی نظری هزینه نمایندگی
به پایگاه منابع علمی حسابداری پادعلم مراجعه نمایید.
-----------------------------------
[1] - Jensen & Meckling
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.