پیش بینی سود مدیریت و اهمیت آن
پيشبيني سود توسط مديريت(به صورت اختياري و يا اجباري) يكي از مكانيزمهايي است كه مديريت از طريق آن اطلاعاتي را درباره وضعيت سودآوري آتي شركت ارائه ميكند. ارائه اين اطلاعات يكي از ابزارهايي است كه از طريق آن مديران، انتظارات بازار نسبت به سودآوري شركت، اعتبار شركت در خصوص شفافيت اطلاعاتي و نيز دقت اطلاعات ارائه شده را مديريت ميكنند(هيرتس،2008).
اطلاعاتي كه مديران در اختيار بازار سرمايه مي گذارند، همواره منابع مهم اطلاعاتي به شمار ميروند. برخي از اين اطلاعات، برآوردها و پيش بيني سودهاي آتي شركت ها هستند كه در فواصل زماني مختلف در اختيار بازار سرمايه قرار مي گيرند؛ به طوري كه امروزه پيش بيني و افشا مديريت از سود مهم ترين منبع اطلاعاتي سرمايه گذاران و تحليل گران شمرده مي شود، ولي چون تهيه و ارائه اطلاعات مالي بر عهده مديران است و آنان در برآوردها آزادي عمل دارند و مي توانند قضاوت هاي شخصي خود را در اين برآوردها دخالت دهند، اين انگيزه در آنها ايجاد مي شود كه با افشاي خود، بازار را تحت تاثير قرار دهند(خوش طينت و اكبري، 1387).
------------------------------------------------------------
برای دریافت مقالات و مطالب در رابطه با پیش بینی سود مدیریت می توانید به پایگاه منابع پادعلم مراجعه نمایید.
------------------------------------------------------------
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.