مدیریت سود و اهمیت آن
سود یکی از مهمترین منابع برای ارزیابی عملکرد واحد اقتصادی و شاخصی مناسب برای تصمیمات سرمایهگذاران به حساب میآید (کردستانی، 1389). در متون تحقيقي تعاريف مختلفي از مديريت سود انجام شده است. مديريت سود وقتي است كه مديران قضاوت خويش را در گزارشگري مالي و در نحوه ثبت و گزارش مبادلات بصورتي وارد نمايند كه تغييري در محتواي گزارش هاي مالي صورت داده، يا برخي از سهامداران را نسبت به عملكرد اقتصادي شركت گمراه نمايند و يا بر معيارها و پيامدهاي قراردادي كه وابسته به ارقام حسابداري گزارش شده اند تاثيرگذارند(نيكومرام، 1388).
امروزه مدیریت سود یکی از موضوعات بحثبرانگیز و جذاب در پژوهشهای حسابداری است، به دلیل اینکه سرمایه گذاران بهعنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیمگیری به رقم سود توجه خاصی دارند (نوروش و همکاران،1384). در ادبیات حسابداری سه روش برای مدیریت سود وجود دارد: حسابداری متقلبانه، مدیریت سود تعهدی و دستکاری فعالیتهای واقعی، که مشهورترین روشها برای مدیریت سود، مدیریت تعهدی سود و دستکاری فعالیتهای واقعی می باشند(گانی[1]، 2005).
------------------------------------------------------------
برای دریافت مقالات و مطالب در رابطه با مدیریت سود می توانید به پایگاه منابع پادعلم مراجعه نمایید.
تعریف مفهومی و عملیاتی (نحوه اندازه گیری) مدیریت سود واقعی دریافت فایل
تعریف مفهومی و عملیاتی (نحوه اندازه گیری) مدیریت سود تعهدی دریافت فایل
ادبیات و مبانی نظری مدیریت سود دریافت فایل
پیشینه پژوهش داخل کشور در حوزه مدیریت سود دریافت فایل
پیشینه پژوهش خارج از کشور در حوزه مدیریت سود دریافت فایل
------------------------------------------------------------
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.