موضوع حسابداری: بررسی نقش «حسابداری آب» در مدیریت مصرف منابع آبی کشور
  • معرفی به‌روز ترین مقالات حسابداری و محورهای مطالعاتی
  • محمدی
  • 1397/04/27
  • 3804
موضوع حسابداری: بررسی نقش «حسابداری آب» در مدیریت مصرف منابع آبی کشور

 

موضوع پیشنهادی حسابداری:

 

بررسی نقش «حسابداری آب» در مدیریت مصرف منابع آبی کشور

 

اهمیت حیاتی آب بر کسی پوشیده نیست، گرم شدن کره زمین، رخدادن خشکسالی های شدید،گسترش دوره های کم آبی،گسترش آلاینده های محیط زیستی آلوده کننده منابع آب و نتیجه مستقیم این شرایط یعنی کمبود آب با کیفیت مناسب، لزوم توجه به این موهبت را دو چندان نموده است. حسابداری آب علم نوینی است که برای سازماندهی اطلاعات آب مطرح شده و برای مطالعه رابطه بین اقتصاد و محیط زیست، چارچوبی مفهومی ایجاد می نماید. این علم در پاسخ به نیاز مبرم موجود برای تهیه اطلاعات شفاف و با هدف مدیریت کارای آب ایجاد شده است. برای ثبت و گزارشگری آب روشهای متعددی در سطح بین المللی بوجود آمده است، همه این سیستم ها عنوان حسابداری آب را دارند، سیستم هایی که خاستگاه و اهداف متفاوتی دارند(حجازی و اسماعیلی، 1392).

کاربران خروجی های حسابداری آب نوعا افرادی هستند که حسابداری آب را انجام می دهند و عبارتند از مهندسین آب شناسی، مامورین اداری مسئول وضعیت رودخانه ها، افراد شاغل در مدیریت سدها و قانونگذاران. البته کاربران این گرایش حسابداری بسیار گسترده تر هم هستند. نیاز این نمایندگان و کاربران منجر به توسعه خروجی های حسابداری آب شده است (کربی، 2011).

خشکسالی شدید و گسترش دوره های کمیابی آب و فراوانی آب ناشی از سیلاب، بسیاری از ملت ها را پریشان نموده و منجر به بحران های آب شده است. این بحران های آب دشواریی های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و تضادهای بین المللی و درون ملی را ایجاد نموده است. برای برطرف نمودن این نیازها، شناسایی بیشتر نیاز به حسابداری آب برای کمک به حل این بحران ها از طریق فراهم نمودن اطلاعات مربوط و منصفانه از طریق سیستم حسابداری آب ضرورت دارد( اسچورناگل و همکاران، 2012).

 

با توجه به توضیحات فوق و قرار گرفتن کشور در وضعیت کمبود منابع آبی و بروز خشکسالی، پیشنهاد می شود به بررسی موضوع نقش حسابداری آب در مدیریت مصرف منابع آبی کشور پرداخته شود.

 

 

-----------------------------------------

 

به منظور دریافت منابع علمی (مقالات، مطالب و...) در خصوص «حسابداری آب» به پایگاه منابع علمی حسابداری مراجعه نمایید.

ورود به پایگاه

به مطلب بالا امتیاز دهید

و پیشنهاداد و نقطه نظرات خود را در خصوص مطلب بالا برای ما ارسال نمایید.

5از 5براساس 31 رای
0 ثبت نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز