موضوع پیشنهادی پایان نامه و رساله حسابداری
  • معرفی به‌روز ترین مقالات حسابداری و محورهای مطالعاتی
  • پادعلم
  • 1348/10/11
  • 326
موضوع پیشنهادی پایان نامه و رساله حسابداری

 

موضوع پیشنهادی پایان نامه / رساله حسابداری:

 

آسیب شناسی نظام آموزشی رشته حسابداری و طراحی نظام مطلوب براساس مبانی حسابداری اسلامی

 

قوانین حسابداری که در حال حاضر در کشورهای مسلمان تدوین شده است و کماکان اجرا می‌گردد، با قوانین حسابداری مدل انگلیسی- امریکایی تفاوت بسزایی دارد که جملگی ریشه در رهنمودهایی دارد که دین مبین اسلام در تجارت و کسب و کار به بشریت ارزنی فرموده است (عصری، 1391). محققان اسلامی، معتقدند که اصول و قوانین حسابداری غربی نمی‌تواند با فرهنگ، اعتقادات و فعالیت‌های اقتصادی جوامع اسلامی همخوانی داشته باشد و نمی‌توان آن را پیاده کرد. لذا به این فکر افتادند تا بر اساس موازین و شرعیات اولاً یک تعریف اسلامی از حسابداری را بیان کرده و سپس نظامی را برای گزارشگری حسابداری اسلامی تدوین کنند (بادآور نهندی وهمکاران، 1391). تا بتوانند برمبنای آن نظام آموزشی مناسب براساس مبانی حسابداری اسلامی را طراحی نمایند.

گروهی از حسابداران مسلمان معتقدند بنا به ملاحظات جهان بینی اسلامی و غربی، حسابداری سنتی که مبتنی بر جهان بینی غربی است نمی‌تواند پاسخگوی تامین نیازهای گزارشگری مالی در کشورهای اسلامی باشد. لذا حسابداران مسلمان باید درکشورهای اسلامی تعریفی از حسابداری اسلامی ارائه کنند و با تبیین اهداف و خصوصیات حسابداری اسلامی، الزامات گزارشگری را روشن کنند.(داوری، 1393).

بررسی ها نشان می دهد که تحقیق در خصوص حسابداری اسلامی مورد توجه محققان این رشته بخصوص در کشورهای اسلامی قرار گرفته اما هنوز نظام آموزشی مناسب براساس مبانی حسابداری اسلامی برای رشته حسابداری طراحی نشده است.

 

با توجه به توضیحات فوق، پیشنهاد می شود که محققان به موضوع « آسیب شناسی نظام آموزشی رشته حسابداری و طراحی نظام مطلوب براساس مبانی حسابداری اسلامی»  بپردازند و نتایج آن را به منظور اصلاح نظام آموزشی رشته حسابداری منتشر نمایند.

 

------------------------------------------------

برای دریافت موضوع و مقاله بیس حسابداری با شماره 09017560681 تماس حاصل فرمایید

و یا به کانال ما در ایتا مراجعه نمایید.

ورود به کانال        کانال ایتا padelm_ir@

به مطلب بالا امتیاز دهید

و پیشنهاداد و نقطه نظرات خود را در خصوص مطلب بالا برای ما ارسال نمایید.

5از 5براساس 12 رای
0 ثبت نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز