زنگ زندگی : افزایش توان در سختی ها و مشکلات با تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها)
  • زنگ زندگی
  • پادعلم
  • 1402/09/25
  • 295
زنگ زندگی : افزایش توان در سختی ها و مشکلات با تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها)

امام صادق علیه السلام فرمودند:

تسبيحات فاطمه زهرا عليها السلام در هر روز پس از هر نماز، نزد من محبوب تر از هزار ركعت نماز در هر روز است.

 

تسبیحات حضرت زهرا (س)، طریق شفاعت ایشان

تسبیح مقدس حضرت زهرا(س)هدیه ایشان به ماست. رسول خدا(صلی اله علیه و آله) به ایشان هدیه داد و ایشان به ما. اگر کسی با آداب، متذکر به آن شود، اثر آن در ترازوی عمل، فراوان است و شیطان را طرد می کند؛

اگر کسی آن را بعد از نماز واجب بگوید، خدا او را می آمرزد و مطهر انسان است؛ اگر کسی تسبیحات حضرت را و سپس یک «لا اله الا الله» بگوید، همه گناهانش پاک می شود.

 

رابطه تسبیحات حضرت زهرا با رفع خستگی

همه اتفاق نظر دارند که در زندگى انسان همیشه مشکلاتى بوده و هست و این طبیعت زندگى دنیا است، اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که انسان در مشکلات زندگی و تحمل سختی­ ها و رنج ها به تکیه گاهی نیازمند است که به آن پناه ببرد و درون پر اضطراب خود را بدان آرام بخشد. از آن جا که سراسر وجود انسان نیاز مطلق است، و برای رفع این نیاز ذاتی به طلب یاری و کمک از بی نیاز مطلق احتیاج دارد .این احتیاج از راه های ارتباطی که باید با خالق خویش بر قرار کند تأمین می شود. حتی در زندگی خود رسول خدا(ص)  وقتی برای ایشان  مشکلاتی رخ می داد؛ خداوند به ایشان دستور می دادند که براى کسب نیرو و سعه صدر بیشتر در برابر انبوه این مشکلات، به تسبیح پروردگار و نیایش و سجده بر آستانش روى آورد، این نشان مى دهد که عبادت اثر عمیقى در تقویت روح وجسم  وایمان و اراده آدمى دارد.

ذکر تسبیحات حضرت فاطمه سلام الله علیها و ارتباط با خالق هستی ، مهم­ترین عامل افزایش توان انسان در تحمل سختی­هاست و توان انسان  را با نیروی بی نهایت پیوند می زند.

اولین ذکری که در تسبیحات بر زبان جاری می شود. ذکر شریف الله اکبر است. یاد خدا اگر آگاهانه باشد و انسان بداند برترین قدرتها خداست و مشکلات زندگی من در برابر خالق باعظمت چیزی نیست وخدای من از مشکلاتم بزرگتر است، دلش اطمینان و آرامش می یابد. بنابراین زمانی که ذکر الله اکبراز عمق وجود انسان برخیزد، و از دریچه‏ی معرفت و آگاهی خارج شود و بداند که چه ذکر با عظمتی را بر زبانش جاری می کند؛ به او نشاط، قدرت و روحیه می دهد.

 

واژه «الله» و آرامش روح

یک پژوهشگر هلندی در خصوص اسم «الله» به نکته‌ قابل توجه­ی اشاره کرده است.

این محقق هلندی غیرمسلمان  تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده است که ذکر کلمه‌ «الله» جلّ جلاله، و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند؛ وی می‌گوید: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه‌ی«الله» جلّ جلاله، را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه‌ «الله» جلّ جلاله، و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

 

به مطلب بالا امتیاز دهید

و پیشنهاداد و نقطه نظرات خود را در خصوص مطلب بالا برای ما ارسال نمایید.

5از 5براساس 22 رای
0 ثبت نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پاد علم می‌باشد
طراحی سایت توسط نوپرداز